نکات مهم در هنگام استفاده از تگ کنونیکال

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

نکات مهم در هنگام استفاده از تگ کنونیکال


نکات اصلی در هنگام به کار گیری از تگ کنونیکال
در هنگام به کارگیری از تگ Canonical عالی میباشد به موارد ذیل دقت نمائید:
تگ کنونیکال قادر است خویش ارجاعی (self-referential) باشد
در واقع بد وجود ندارد که تگ Canonical در ورقه‌ای که برای شما ارجحیت داراست نیز استعمال شود؛ به عبارت دیگر در شرایطی که نشانی‌های X، Y و Z از محتوای تکراری بهره مند باشند و نشانی X نیز به‌تیتر شیت مهم آموزش سئو مشهد شناخته خواهد شد، عالی میباشد که تگ Canonical را در‌این شیت نیز به فعالیت ببرید به در آن نشانی ورقه X (نشانی خویش شیت) را وارد فرمایید.
از تگ Canonical در ورقه مهم اینترنت‌وب سایت استعمال فرمایید
با دقت به اینکه محتوای تکراری در شیت اساسی یکی ایرادات رایج اینترنت‌وبسایت‌ها محسوب میشود و یوزرها اینترنتی ممکن میباشد با نشانی‌های متعدد به برگه اساسی اینترنت‌تارنما شما هدایت شوند، عالی میباشد از این تگ برای پرهیز از محتوای تکراری و اشتباهاتِ پیش‌بینی نشده‌ای نظیر کاهش سکو صفحه های به کار گیری نمایید.
از ارسال سیگنال‌های ادغام و غیر قابل فهم بپرهیزید
موتورهای کاوش ممکن میباشد تگ‌های Canonical دربردارنده آموزش سئو در مشهد سیگنال‌های غیر قابل درک را در لحاظ نگیرند. به ذکر بی آلایش‌خیس، از به عمل بردن این تگ در برگه A برای اشاره به شیت B یعنی (A ---> B) در حالی که در برگه B نیز با این تگ به برگه A اشاره کرده‌اید (B ---> A) دوری کنید. همینطور، از به‌کارگیری تگ کنونیکال در شیت A برای اشاره به شیت B و ریدایرکت کردن شیت B به نشانی A نیز بپرهیزید. در هر دو موقعیت، یک سیگنال نا مفهوم به موتورهای کاوش ارسال می گردد و آن ها به جهت عدم تشخیص کاغذ اساسی، تگ کنونیکال را به‌طور کلی در لحاظ نمی‌گیرند. افزون بر مورد ها فوق، از این تگ به‌شکل زنجیره‌ای نیز به کارگیری نکنید (A-–>B, B-–>C, C–->D). مجموعاَ، سعی فرمائید تا با ارسال یک سیگنال بی آلایش از خطای احتمالی موتورهای کاوش خودداری فرمائید.
از تگ Canonical برای صفحاتی با محتوای نسبتاً شبیه نیز به کار گیری فرمایید
احتمالاً اکثری از شما کاربرد تگ Canonical را صرفا به صفحاتی با محتوایی به طور کاملً یکسان محصور می دانید، البته عالی میباشد از این تگ برای صفحاتی با محتوای نسبتاً شبیه نظیر صفحه ها گروه‌بندی تولیدات دکان‌های اینترنتی نیز به کار گیری نمایید. این صفحه ها با وجود همانندی زیاد در نوع تولیدها، توضیحات و چیدمان مکانی آن‌ها یه خرده با یکدیگر مختلف می باشند. به خاطر داشته باشید که ورژن‌های غیرکانونی ممکن میباشد در حاصل کاوش ایندکس نشوند و در مقابل نیز، چنانچه تفاوت صفحه ها با یکدیگر زیاد باشد، موتورهای کاوش احتمالاً تگ Canonical را در لحاظ نخواهند گرفت.
با به کارگیری از تگ Canonical می‌قدرت به صفحه های فرنگی نیز پیوند اعطا کرد
ممکن میباشد که شما یک‌سری اینترنت‌وبسایت را به‌طور هم زمان مدیر فرمایید و مطالبی را به صورت تکراری (یا این که با پاره ای تغییر‌و تحول در آن‌ها) منتشر فرمائید. درین مواقع، میتوانید با به کارگیری از تگ کنونیکال کلیه اینترنت‌وب سایت‌ها را در اختیار گرفتن کرده و توانِ سکو‌بندی را صرفا بر روی یکی‌از وب سایت‌ها متمرکز فرمائید. با این درحال حاضر، به خاطر داشته باشید که کانونی‌سازی از مرتبه‌بندی اینترنت‌وب سایت‌های غیرکانونی پرهیز می‌نماید. در فیض، قبل از به عمل بردن این تگ، آغاز از اثر گذار بودنِ عملکرد آن برای بیزنس خویش مطمئن گردید.
به عبارتی‌طور که تا قبل از این نیز اشاره شد، زمانی‌که محتوای صفحه های با یکدیگر تفاوت متعددی داشته باشد، به احتمال زیاد موتورهای کاوش نظیر گوگل، تگ Canonical را نادیده میگیرند و صفحه های غیرکانونی را نیز در نتیجه ها کاوش ایندکس می‌نمایند. در واقع، می بایست از گوگل بابت اینگونه قابلیتی سپاس کرد چون درصورتی که لینک و پیوند قرار گرفته در‌این تگ نادرست باشد و یا این که ابداً سایتی وجود نداشته باشد (خطای 404) گوگل، به‌راحتی این زمینه را تشخیص داده و به تگ و پیوند قرار داده گردیده در آن توجهی نمی‌نماید.
به کار گیری از چند تگ Canonical در یک کاغذ نیز قابلیت‌پذیر میباشد. با این درحال حاضر توجه نمایید که مقصود ما از به‌کارگیری این تگ، نشانه دادن مطلبی با بالاترین بها میباشد و صفحاتی با محتوای شبیه!
قطعا بخوانید: چه‌گونه انکر تکست (متن پیوند) را سئو کنیم؟

تگ Canonical و کانال‌های اجتماعی!
چهره‌بوک و توییتر به‌نیکی با تگ کنونیکال سازش دارا‌هستند. در شرایطی که شما یک URL که به صورت Canonical به آدرسی دیگر اشاره دارااست را در چهره‌بوک به اشتراک بگذارید، صورت‌بوک جزئیات و داده ها را از نشانی کانونی به اشتراک میگذارد. توییتر نیز به همین نحوه با تگ کنونیکالرفتار می‌نماید.

تهیه و تنظیم تگ Canonical در پلاگین Yoast
در صورتی‌که در سیستم مدیر محتوای وردپرس از پلاگین Yoast استعمال می کنید، به‌راحتی می توانید از روش این ابزار تگ کنونیکال را برای صفحه های متفاوت ایفا نمایید. فقط کافی میباشد به نصیب Advanced پلاگین یوست رفته و در قسمت Canonical URL آدرسی به جز URL ورقه روان را وارد کنید.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.