وبمستر کیست و به چه کسی گفته میشود؟

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

وبمستر کیست و به چه کسی گفته میشود؟

درین نوشته‌علمی در‌پی این هستیم که اولیه پاسخ دهیم که وبمستر کیست، دوم بهترین ابزارهای وب مستر در عالم را معرفی کنیم. یعنی شروع این واژه و کلمه را از لحاظ یک عنوان شغلی استیناف کنیم و بیان کنیم که از جمله یک کارشناس وردپرس یا ساخت وب سایت، یا بهینه سازی وب سایت و سایر موردها چه وظایفی دارا هستند و آنگاه 8 ابزار مانند گوگل که با نام وبمستر آموزش سئو مشهد شناخته می شوند و کاربردهایی همچون تجزیه پژوهش وب سایت دارا هستند را معرفی کنیم.
در پشت اجرای موفق تارنما ها ، متخصصانی هستند که وظایف تعمیر و نگهداری و بروزرسانی وبسایت را برعهده دارند. در یک اصطلاح کلی بدین متخصصین ، وب مستر گفته میگردد.
چنانچه یک سایت دارید، شرکت ما قادر است به شما در محافظت، seo و بازاریابی تخصصی سایت شما کمک کند. عوامل مختلفی در جذب بازدیدکنندگان به سایت شما و تبدیل آنها به مشتری دخیل میباشند. فقط زیبایی و جذابیت بصری نمبتواند منجر به فروش بالا خواهد شد. به جای سپردن تارنما خود به افراد بی تجربیات که ممکن است طیف کاملی از مهارت های وبمستری را نداشته باشند، اصلی می باشد که از وبمسترهای حرفه ای مانند شرکت یاری بگیرید. بیش از 10 سال است که در‌این حوزه عمل داریم که به‌این مفهوم می باشد آموزش سئو در مشهد تجربه موردنیاز و دانش فنی بالایی را برای بهبود و ارتقا سایت شما به بهترین شکل ممکن داریم.
در شرایطی که به طراحی وب سایت، ارتقا تارنما، seo و سئو، مدیریت محتوای وب سایت، طراحی نسخه گوشی، اپ، سیستم های مدیر محتوا مانند وردپرس، اپلیکیشن نویسی وب نیاز دارید ما بهترین وبمسترهای خود را برای اجرای موفقیت آمیز پروژه های شما در اختیارتان قرار میدهیم.
وبمستر چه کسی است و به چه کسی گفته می‌گردد؟
وبمستر یا کارشناس وب فردی می باشد که محتوا، ساختار، قالب و کوشش یک تارنما را تولید و مدیریت می کند، هواخواهی سرور و اجرای جنبه های برنامه نویسی فنی سایت، بهبود تجربیات کاربری، اجرای کمپین های بازاریابی آنلاین، بهینه سازی و ارتقاء در موتورهای جستجو، افزایش مشتریان و درآمد صاحبکار از طریق وبسایت از دیگر وظایف وبمسترها است. البته از این کلمه و واژه برای معرفی ابزارهای رئیس وب سایت نیز به کار گیری می گردد که در حقیقت همان ابزارهایی هستند که توسط وبمسترها آیتم به کار گیری قرار می‌گیرند.
در هر شرکت باتوجه به نوع فعالیت و بزرگی یا کوچکی سازمان، وبمستر وظایف متفاوتی می تواند داشته باشد. مثلا در یک شرکت بسیار بزرگ ، همه وظایف بر دوش یک نفر نیست و یک تیم وبمستری وجود دارد که وظایف میان افراد متفاوت براساس توان هایی که دارا‌هستند تقسیم میگردد. اما در یک شرکت کوچک ، وبمستر معمولا یک فرد می‌باشد که از نگهبانی سرور، طراحی و فعال‌ساز‌ی وبسایت تا ارتقا، رئیس و بهبود عملکرد وب سایت را برعهده داراست.
عنوان “وب مستر” یک عنوان شغلی هست که حوزه وسیعی از وظایف مرتبط با تکنولوژی های تحت وب را شامل میشود که پیشینه نسبتا طولانی نیز دارد.
وبمسترها استارت برای مدیریت بسیاری از جنبه های متعدد یک وب سایت وارد عمل شدند. اگرچه امروزه برخی از کارفرمایان هنوز با جستجوی عبارت وبمستر به‌دنبال استخدام یا همکاری با این افراد می باشند ، اما این فعالیت تحت عنوان ها مختلفی تقسیم شده، به عنوان مثال متخصص بهینه سازی، طراح وب، حامی سرور و… زیرشاخه های مدیر وب میباشند.
وظایف و توانگری های وبمستر چیست؟
وظابف یک وبمستر چیست و این افراد چه بضاعت هایی دارند؟ بطور کلی میتوان گفت این رده نیاز به فردی منعطف از نگاه قابلیت های تخصصی دارااست. در هر سازمان ، وظایف مدیران وب متعدد است که ارتباط زیادی با حوزه فعالیت شرکت و استراتژی های بازاریابی دیجیتال تدوین شده دارااست.
هدف بسیاری از شرکتها و استحصال وکارها از استخدام یک وب مستر، طراحی وب سایت یا افزایش آن با سئو در موتورهای جستجو و دستیابی درجه در ورقه اول گوگل میباشد. بعضی دیگر با هدف جانبداری وب سایت و افزایش امنیت تارنما این کار را اعمال می دهند. در حالیکه وبمستر قادر است همه امور مربوط به طراحی، نگهداری و ارتقا وب سایت را برعهده بگیرد.
6 وظیفه اصلی وبمستر را در پی مشاهده میکنید که معمولا تمامی این مورد ها در یک فرد توده نمی شود و به همین استدلال می‌باشد که به شما توصیه می کنیم با شرکت ها متخصص همکاری نمایید زیرا شرکتهایی مثل دارای نیروها و متخصصینی میباشند که کلیه جوانب را پوشش میدهد.
نرم افزار نویسی وب
وب مسترها نقش کلیدی در طراحی وب سایت دارند و برای این تخصص نیاز به تسلط بر نرم افزار نویسی وب و آشنایی کامل با html دارا‌هستند. برنامه نویسی وب را می توان به طور مختصر در نرم‌افزار نویسی کلاینت و سرور تیم بندی کرد. سمت مشتری به برنامه نویسی مرتبط با دسترسی به داده های کاربران و ارائه اطلاعات نیاز دارد. همچنین باید اعتقادوباور حاصل شود که افزونه های کافی برای غنی سازی تجربه کاربری در رابط کاربری گرافیکی برای مثال اقدامات امنیتی وجود دارااست.
برای بهبود تجربیات کاربری و عملکردهای مرتبط در سمت سرویس گیرنده ، معمولاً از جاوا اسکریپت استعمال میشود که یک پلت فرم بهتر جهت طراحی و پیاده سازی نرم‌افزار های وب سمت مشتری می‌باشد.

HTML5 و CSS3 از اکثر قابلیت های سمت سرویس گیرنده که توسط سایر چارچوب های نرم‌افزار ارائه شد‌ه‌است ، امان می کند.

سمت سرور نیاز به نوع اپلیکیشن نویسی دارد که بیشتر مربوط به بازیابی اطلاعات ، امنیت و کارایی هست. برخی از ابزارهای آیتم استفاده عبارتند از ASP ، Lotus Notes ، PHP ، Java و MySQL. ابزارها/پلتفرم های خاصی وجود داراست که هم در برنامه نویسی سرویس گیرنده و هم در سمت سرور امداد می کند. بعضا از نمونه های آن‌ها Opa و Tersus می باشند. همان گونه که می بینید باتوجه به توضیحات ارائه شده، وظیفه یک وبمستر که به عنوان اپ نویس وب عمل میکند بسیار تخصصی و سنگین هست.

تسلط بر وردپرس و CMsها
در صورتی‌که فردی اشراف کامل بر سیستم های مدیریت محتوا داشته باشد، در حقیقت قابلیت تبدیل شدن به وبمستر را دارد. باتوجه به اینکه وردپرس دوستداشتنی ترین و پرکاربردترین سیستم مدیریت محتوای وب می‌باشد، وب مستر وردپرس نیز یکی‌از پرتقاضاترین منزلت های شغلی در ایران و جهان است.



امروزه cmsها سبب شده اند که طراحی وب و فروشگاه اینترنتی توسط افراد مبتدی و تازه کار هم صورت بپذیرد. اما به همین سادگی نمیتوان انتظار موفقیت یک وب سایت وردپرسی با قالب آماده که خیلی ناشیانه فعال سازی شده، را داشت. اینجاست که افراد خبره می‌توانند با عیب یابی، سئو تکنیکال، رفع خطاها و بسیاری از اقدامات دیگر موفقیت و دیده شدن سایت را رقم بزنند.

سئو و بهینه سازی سایت
یک وب سایت فارغ از بهینه سازی هیچ ارزشی ندارد. وبسایت ها وقتی ارزشمند هستند و می‌توانند برای مالکین خود ارزش آفرین باشند که بوسیله کاربران دیده شوند. سئو سبب ساز می شود که تارنما در شبکه های اجتماعی ، موتورهای جستجو و بطور کلی در اینترنت بوسیله کاربران زیادی بازدید شود. هرچقدر که وبمستر بهینه سازی توان و دانش بیشتری داشته باشد، بازدید وبسایت نیز بیشتر خواهد بود. این پروسه دربرگیرنده لینکسازی، تشکیل داد محتوا، بهینه سازی کلمه ها کلیدی، بهینه سازی کد قالب، سئو تکنیکال، سئو داخلی و خارجی، و ده ها اقدام دیگر میگردد که یکی‌از بزرگترین مقطع های وظایف وب مسترها را در بر می گیرد.

یکی‌از مهم ترین نقش های یک وب مستر حرفه ای ، جلب بازدیدکنندگان برای تارنما و اعتقاد از رتبه بالا در موتورهای جستجو هست. این افراد منابع مناسبی را برای تبلیغات اثرگذار بیزنس شما پیدا خواهند کرد. آنان موادتشکیل دهنده مختلف وبسایت را باصرفه می کنند تا در جایگاه بندی موتورهای جستجو بالاتر برود.

تدوین استراتژی بازاریابی و ایجاد محتوا
یک کدام از‌از سایر از مهم ترین وظایف وبمستر ها تدوین استراتژی های محتوا و ساخت‌و‌ساز محتواست. داشتن یک ایده اساسی در ارتباط استراتژی محتوا برای مدیران سایت بسیار مهم می باشد. هر فرصت که مشتریان شما برای جنبه های بازاریابی به شما پشت گرمی کنند ، تدوین و ارائه استراتژی های بازاریابی محتوا ضروری است. از‌آن‌جا‌که بسیاری از شرکت ها نیروی ما یحتاج و کافی برای ساخت‌و‌ساز اشکال محتوای تصویری ، متنی و صوتی را در مشت ندارند و محتوا رکن اساسی بازاریابی اینترنتی محسوب می شود، بایستگی حضور یک وب مستر استراتژیست محتوا کاملا دیده میشود، فردی که بتواند برای بازاریابی محتوا ایده پردازی کند و با اجرای آن به موفقیت یک کسب و کار کمک نماید.

نگهبانی سرور و امنیت سایت
پناه وب سرور و هاستینگ وب سایت التفات زیادی داراست. همه اطلاعات مربوط به تولیدها، صفحات، مشتریان، تصاویر وبسایت روی سرور ذخیره سازی می‌شود. پشتیبانی امنیت، هجران از هک تارنما، افزایش امنیت سرور جز وظایفی میباشند که برعهده متخصصین وب جای دارد. اما بخش اعظمی از شرکت ها ارائه دهنده هاست، معمولا چنین خدماتی را ارائه میدهند البته ممکن هست شرایطی واقعه بیفتد که شما نیاز به تغییرات و اقدامات سریع داشته باشید به همین دلیل باید همواره فرد یا شرکتی مسئول مستقیم حفاظت و در اختیار گرفتن سرورهای سایتتان باشد.

اشراف بر ابزارهای وبمستر
در نهایت بایستی خاطرنشان کرد که کارشناس وب برای اجرای ایده ها، تجزیه احتساب سایت، تدوین استراتژی، بررسی سعی و سنجش موفقیت روشها به اپ سئو و ابزارهایی نیاز دارد که امروزه با نام ابزارهای وبمستر شناخته می شوند. هرنوع ابزاری که بتواند در جهت تحقق اهداف و وظایف یک فرد وب مستر کاربرد داشته باشد در‌این شرکت قرار میگیرند. بخش اعظمی از این ابزارها ساده می‌باشند و یادگیری آن ها به صرفا یکسری دقیقه یادگرفتن نیاز دارد البته بعضی غامض بوده و نیاز به دانش بالایی برای منفعت گیری تخصصی دارا‌هستند. که در پی تعدادی از مهم‌ترین این ابزارها را معرفی می کنیم.

8 ابزار مهم وبمستر در دانا
نمی اقتدار منکر این آیتم بود که دریایی از ابزارهای وبمستر و seo وجود دارد که یک شرکت قادر است به کمک آن ها با بهینه سازی مناسب وب سایت های خود ، جایگاه تارنما در موتورهای جستجو خود را بهبود بخشد. ما 8 ابزار ضروری را معرفی می کنیم که هرکدام برای seo بخشی از تارنما مناسب هستند.



برخی از ابزارها جهت اصلاح ساختار نرم‌افزار نویسی، برخی بازرسی لینک و پیوند های داخلی و بکلینک، یکسری برای مشاهده بازدید، عبارات کلیدی جستجو شده، چک لغات کلیدی، محاسبه رقبا، تحقیق سرعت و کوشش تارنما، اطلاعات و آمار مربوط به دامنه و … کاربرد دارند. درواقع این ابزارها عصای دست تحلیلگران وب و سئوکاران میباشند و بدون آن ها عملا نمیتوان تصمیمات اصولی و صحیحی را اتخاذ کرد. همچنین در 7 ابزار اصلی ارزیابی سئو به غیر از این موارد، ابزارهیا دیگری هم معرفی شده که فوق العاده کاربردی و اثر گذار هستند.

ابزارهای وبمستر گوگل
دقت کنید که از کلمه ابزارها استعمال کردیم. بله، گوگل دارای یکسری ابزار گوناگون برای تجزیه بررسی وب و بازاریابی اینترنتی میباشد که بسیاری از افراد صرفا با گوگل وب مستر تولز آشنایی دارا‌هستند که امروزه با نام سرچ کنسول شناخته میشود. درحالیکه گوگل ادوردز، گوگل انالیتیکس، گوگل مای بیزینس و چندین ابزار دیگر برای متخصصین و مدیران تارنما ها از طرف گوگل ارائه گردیده است که هرمورد قابلیت و امکان ها و کاربردهای خاص خود را دارند. برای مثال در آنالیتیکس میتوانید روش بازدید از وب سایت به وسیله کاربران، بازه زمانی زمان حضور آنها روی سایت ، صفحاتی که بیشترین بازدید را داشته و اطلاعات کاربردی دیگری را ببینید. بطور ویژه در آموزش گوگل وبمستر تولز (گوگل سرچ کنسول) این ابزار را بصورت کامل و با جزئیات توضیح داده ایم که پیشنهاد می کنیم در‌صورتی‌که یک سایت اینترنتی دارید مطلقا رسیدگی نمایید.

همچنین یکی‌از از سایر از مهم‌ترین ابزارهای وبمستر که به بررسی سرعت و عماکرد وب سایت می‌پردازد و زیرمجموعه گوگل است، page speed insight هست که تست سرعت در pagespeed insights را میتوانید از لینک مشخص شده مطالعه کنید.

ابزار screaming frog
Screaming Frog یک ابزار خزنده بسیار بهتر هست که به ارزیابی و حسابرسی بهینه سازی سایت کمک میکند. این ابزار قادر است به شما در شناسایی بعضی از موارد اساسی که ممکن می‌باشد از کمتر به آن‌ها دقت داشته باشید و عنایت زیادی هم در سئو دارند، کمک نماید. بعضی از عناصری که قادر است شناسایی کند عبارتند از:

مطالعه عنوان صفحه ، توضیحات متا و کلمات کلیدی متا
پژوهش تصاویر با حجم تبارک
مشکلات در کدهای پاسخ ، آدرس های اینترنتی و متعارف
ایرادات مربوط به صفحه بندی
معرفی استانداردهای دربین المللی seo
وبمستر سئو محلی BrightLocal
در صورتی پیرو انجام سئو محلی میباشید ، این وب سایت بسیار مفید است. البته این ابزار نسبت به سایر موردها نام برده چندان فنی نیست ولی اطلاعات مهمی از موقعیت جستجوی محلی تارنما به شما می دهد که در افزایش بازدید وب سایت تاثیر دارااست.

یکی قابل توجه ترین ویژگی های BrightLocal امکان رسیدگی نقل عهد و پیمان های محلی در زمینه ی یک وب سایت هست. که میتوانید با استحضار از نظرها کاربران و انتقاداتی که مطرح کرده اند، وبسایت خود را بهبود دهید.

ابزارهای آنالیز تارنما
با ارائه 50 ابزار تحلیلی در سامانه analyser.seobehine.ir یک وبمستر بدون نقص و رایگان را در مشت شما قرار داده هست که می توانید از جهات متعدد سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را بررسی فرمائید. با ورود به پیوند معلوم شده می توانید بکلینکها ، لینکهای داخلی، متاتگ صفحات، اتوریتی دامنه، سرعت وبسایت، شرایط سرور و اطلاعات مهم دیگری را به کمک این ابزارها نظارت فرمایید. نه صرفا برای وبسایت خودتان، بلکه به راحتی سایت رقبا را هم بررسی کنید.

ابزار Botify
از دید بخش اعظمی از متخصصان سئو ، Botify یکی از ابزارهای وبمستر عالی هست که راجع‌به ویژگی های فنی بهینه سازی بطور کامل کاربرد دارد. موتورهای جستجو مانند گوگل نسبتاً نیمی از محتوای سایت های بزرگ را از دست میدهند. محتوای از دست رفته = منفعت از دست رفته!



Botify به شما کمک می کند تا فرصت های از دست رفته را کشف کرده و آن‌ها را به حاصل سودآور تجاری تبدیل نمایید.

Botify به دلیل بضاعت در seo تکنیکال و تجزیه رسیدگی عبارات کلیدی شناخته میشود. در واقع هیچ قانون کلی وجود ندارد که از چه ابزارهایی برای پیگیری آحاد کارهای سئو سایت خود استفاده نمائید. کلیه چیز بستگی به نیازهای خاص شما و نوع حصول و کارتان داراست.

ابزار رسیدگی سایت GTmetrix
به طور خلاصه ، GTMetrix ابزاری می‌باشد که دقیق ترین گزارش را درخصوص سرعت ورقه ارائه میدهد.

این ابزار در مقایسه با Google Speed Insights گوگل، دارای جزئیات بیشتری می باشد زیرا GTMetrix میتواند ایرادات مربوط به تعداد درخواست های ورقه ، جاوا اسکریپت و فایل های CSS که سبب ساز کندی سرعت ورقه میگردند ، دقیقاً مشخص کند. برای یادگیری دقیق این ابزار سفارش ما به شما استیناف معرفی وبسایت gtmetrix برای seo است.

W3c validator وبمستر تخصصی اپ نویسی وب
برای اعتبارسنجی سورس کدها و برنامه نویسی قالب تارنما، معتبرترین معیار ابزار W3C Validator هست. اگرچه رفع خطاها و خطاهایی که توسط این وبمستر اعلام میشود کاملا تخصصی می باشد و باید بوسیله افراد حرفه‌ای و مسلط به اپلیکیشن نویسی وب صورت پذیرد، ولی میتواند شما را از اشکلات قالب سایت با خبر نماید تا با هماهنگی با افراد دارای تخصص آن‌ها‌را رفع فرمایید. را به عنوان ابزاری برای seo در نظر نمی گیرید. با این اکنون ، به همان اندازه اصلی می باشد.

Ahrefs
برای تجزیه و احتساب بک لینک های وبسایت ، Ahrefs میتواند روشن ترین نتایج را درباره ی پیوند ها به شما ارائه دهد. تعداد بک لینک، نوع لینکها، صفحاتی که لینک و پیوند دریافت کرده اند، سایتها و صفحاتی که به شما لینک و پیوند داده اند، کیفیت هر پیوند، اطلاعات کلیدی میباشند که میتوانند در تدوین استراتژی های لینکسازی به شما امداد کنند. این اطلاعات را به راحتی از ahrefs دستیابی کنید.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.